5e Wim Berden Rapidtoernooi

– 5e Wim Berden Rapidtoernooi 2016: geslaagde lustrum editie!

Op zondag 11 december 2016 werd voor de vijfde maal het Wim Berden Rapidtoernooi gespeeld. Dit jaar telde het toernooi 26 deelnemers (2 minder dan vorig jaar) die in 5 groepen van 4 en 1 groep van 6 waren onderverdeeld. Voor iedere groep was een geldprijs van € 20 beschikbaar. Tegen half twaalf was de indeling bekend en opende de wedstrijdleider Arie Schakel het toernooi, dat dit jaar voor het eerst in ons nieuwe clublokaal in Echt plaats vond.

Er werd gespeeld in een tempo van 45 minuten per persoon per partij. Na de eerste ronde werd er een korte lunchpauze ingelast, waarbij iedere deelnemer werd getrakteerd op een kop goulashsoep en een broodje kaas.
Na het spelen van de derde en laatste ronde werd de eindstand bekend gemaakt door Arie Schakel. De prijzen werden uitgereikt door de naamgever van dit toernooi: Wim Berden.

De winnaars van de verschillende groepen waren:

groep 1: Arthur Hendrickx
groep 2: Ton Montforts
groep 3: Jo Schreinemachers
groep 4: Dré Reijnen
groep 5: Luc Sol
groep 6: Kevin Buijsers

In groep 6 was er nog een prijs beschikbaar voor plaats 2, welke gewonnen werd door Wil Lindelauf.

Na de prijsuitreiking werd de wedstrijddag afgesloten door de voorzitter van de sv ’t Stokpaardje Peter Simonis. Hij memoreerde dat we kunnen terugkijken op een geslaagde lustrum-editie en bedankte alle deelnemers voor deelname aan het toernooi en wenste iedereen fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling.

Voor gedetailleerde uitslagen klik hier

Voor een fotoreportage klik hier