6e Wim Berden Rapidtoernooi

– 6e Wim Berden Rapidtoernooi: geslaagd ondanks de sneeuw!

Op zondag 10 december 2017 werd voor de zesde maal het Wim Berden Rapidtoernooi gespeeld. ’s Morgens begon het hevig te sneeuwen, maar gelukkig konden alle deelnemers veilig ons clublokaal in Berkelaar/Echt bereiken. Dit jaar telde het toernooi 24 deelnemers (2 minder dan vorig jaar) die in 6 groepen van 4 waren onderverdeeld. Voor iedere groep was een geldprijs van € 20 beschikbaar. Tegen half twaalf was de indeling bekend en opende de wedstrijdleider Arie Schakel het toernooi.

Er werd gespeeld in een tempo van 45 minuten per persoon per partij. Na de eerste ronde werd er een korte lunchpauze ingelast, waarbij iedere deelnemer werd getrakteerd op een kop soep en een broodje ham/kaas.
Na het spelen van de derde en laatste ronde werd de eindstand bekend gemaakt door Peter Simonis. De prijzen werden uitgereikt door de naamgever van dit toernooi: Wim Berden.

De winnaars van de verschillende groepen waren:

groep 1: Philippe Da Ces
groep 2: Jo Schreinemachers
groep 3: Frank van Hoogstraten
groep 4: Luc Sol
groep 5: Inge Bisschops
groep 6: Frans Baets

Na de prijsuitreiking werd de wedstrijddag afgesloten door de voorzitter van SV ’t Stokpaardje Peter Simonis. Hij prees alle deelnemers dat zij het slechte weer hadden getrotseerd, waardoor we ook dit jaar weer kunnen spreken van een geslaagd toernooi. Peter sprak de hoop uit iedereen volgend jaar weer terug te zien en wenste iedereen een veilige thuiskomst.

Voor gedetailleerde uitslagen klik hier

Voor een fotoreportage klik hier