In memoriam Günther Feketeföldi

GüntherHelaas is op vrijdag 26 januari 2018 ons lid Günther Feketeföldi op 73-jarige leeftijd overleden.

In  Günther verliezen we een van de boegbeelden van onze schaakclub ’t Stokpaardje. Hij was meer dan 40 jaar lid en was een heel trouwe speler, die bijna elke speelavond aanwezig was. Ook was Günther jarenlang een gewaardeerd lid van ons team dat speelde in de externe competitie van de Limburgse Schaakbond. Günther deed ook trouw elk jaar mee aan het open schaakkampioenschap van Midden-Limburg. Hij heeft dit nooit gewonnen maar wist toch menige kanshebber met een nul naar huis te sturen. Ook in de interne competitie wist hij het topspelers moeilijk te maken. Tweemaal veroverde Günther de bronzen medaille in de ‘allround’-competitie. Ook won hij de eerste prijs in groep 6 van het WB-Rapidtoernooi 2015.

Op de speelavonden van onze club bracht Günther altijd een portie humor mee. Met een rake opmerking wist hij vaak de schaakstilte te doorbreken en klonk er een schaterlach. Helaas kampte Günther de laatste jaren met gezondheidsproblemen, waardoor hij vaak afwezig was. Na zijn opname in het verpleegtehuis De Egthe kon hij weer komen. Günther – gezeten in een rolstoel – werd keurig gebracht en gehaald met een busje en nam zijn maatje Mark mee. Zo heeft hij de laatste maanden nog zijn geliefde schaakspel kunnen spelen. Günther behoorde gewoon bij de club, we zullen hem niet vergeten.

Peter Simonis, voorzitter