40-jarig Jubileum

– Jubileumtoernooi en feestavond groot succes!
Wim Berden benoemd tot Erelid en Arie Schakel ontvangt Gouden KNSB-speld

Op zaterdag 17 november vierde onze vereniging haar 40-jarig jubileum. Het WIM BERDEN Rapidschaaktoernooi trok 36 deelnemers, die verdeeld over 9 groepen, streden om een geldprijs per groep. Dit toernooi verliep vlekkeloos en in een aangename en plezierige atmosfeer. Voor herhaling vatbaar. Voor de gedetailleerde uitslagen klik hier.

Tijdens de receptie, waarin het bestuur werd gefeliciteerd door de leden, oud-leden, deelnemers, bevriende schaakclubs, de Limburgse Schaakbond (toespraak) , de gemeente Maasgouw en verdere schaaksupporters, werd Wim Berden benoemd tot Erelid van SV ’t Stokpaardje. De oorkonde werd hem uitgereikt door de burgemeester van Maasgouw de heer Stef Strous. De heer Paul Dreuning, secretaris van de Limburgse Schaakbond, had nog een verrassing in petto. In een toespraak belichtte hij de meer dan 50-jarige schaakcarrière van Arie Schakel. Naar aanleiding daarvan werd hem door de landelijke schaakbond de Gouden KNSB-speld toegekend. Beide echtgenotes ontvingen voor hun morele ondersteuning een boeket bloemen.

Na de receptie begon de feestelijke bijeenkomst voor leden, partners en genodigden. Pierre Cnoops nam de introductie voor zijn rekening en belichtte de geschiedenis van onze club op de van hem bekende humoristische wijze. Ieder lid passeerde even de revue en werd even op zijn/haar zwakke en sterke punten gewezen. Het geheel werd gelardeerd met komische sketches waar hartelijk om gelachen werd. Na dit opwarmertje konden de aanwezigen genieten van een heerlijk buffet, uitstekend verzorgd door onze gastheer Ton. Hierna was het de beurt aan de Piratengroep Overstag, die tweemaal optraden met bekende zeemansliedjes die iedereen kon meezingen. Onze voorzitter ontkwam er niet aan staande voor de groep het lied “De klokken van Arnemuiden” luid voor te zingen. Tussendoor werd ook nog het feestcomité bedankt met een flesje wijn en een bloemetje. Deze feestelijke avond werd afgesloten door onze voorzitter Peter Simonis, die de sponsors en adverteerders bedankte voor hun financiële bijdragen. Er was nog een speciaal bloemenboeket voor Inge Bisschops, onze enige vrouwelijke lid, om onze dank uit te drukken voor haar inzet voor de club, niet alleen als lid van het feestcomité, maar ook daarbuiten.

Beeldverslag: klik hier

Aandacht voor ons Jubileum in de pers

Afgelopen weken werd er in De Limburger zowel als in het Maasgouw Nieuws aandacht besteed aan het 40 jarig bestaan van onze schaakclub. U kunt ze ook hier lezen.
De Limburger
MaasgouwNieuws07112012
MaasgouwNieuws21112012
BrachterBlaedje