50-jarig Jubileum

Geslaagd samen zijn op zaterdag 12 november 2022
ter gelegenheid van ons 50-jarig bestaan.

Deze feestdag begon om 14:00u met een samenkomst van onze leden met partners in ons clublokaal met koffie en vlaai. In totaal waren we met 16 personen. Verrassend was de aanwezigheid van de voorzitter van de LiSB de heer Walter Kunstek. Arie Schakel opende als voorzitter de bijeenkomst met een historisch overzicht over het reilen en zeilen van onze vereniging. Daarna gaf hij het woord aan de LiSB-voorzitter. Na zijn felicitaties aan de club had hij nog een verrassing: de uitreiking van de Gouden KNSB speld aan Wim Berden. Wim Berden is niet alleen al vanaf het begin lid van onze club maar is dus ook al 50 jaar lid van de KNSB. Proficiat Wim!

Het volgende onderdeel van deze feestdag was de boottocht over de Maas met de boot van het Maas Binnenvaart Museum. Het weer was prachtig: veel zon en weinig wind. We voeren tot voor de sluisdeuren en terug onder de brug naar enkele grindgaten. Schipper Jan gaf tekst en uitleg. Ondertussen werd er gezellig gekeuveld tussen de verschillende echtparen en veel niet-schaaknieuws uitgewisseld.  Rond 16:30u waren we terug bij het museum en kreeg het gezelschap, verdeeld in twee groepen, een uitgebreide rondleiding door het museum.

Het zeer interessante Maas Binnenvaart Museum behandelt drie thema’s. De grindwinning, het grensmaasproject en de binnenscheepvaart. De uitleg door vrijwilligers van het museum was zeer boeiend en de rondleiding nam meer dan een uur in beslag.

Tussen half zes en zes uur was eenieder terug in ons clublokaal voor een aperitief en daarna het heerlijke buffet. Aan gespreksonderwerpen geen gebrek. Het gezellig samenzijn duurde noch tot na achten.

DIavoorstelling

Fotopagina