Externe Competitie 2018-2019

’t Stokpaardje speelt in Klasse 2A van de Limburgse Schaakbond

Uitslagen en standen externe competitie:

Ronde 1, 14 oktober 2018
’t Stokpaardje – HSDV 1½ – 4½

Op zondag 14 oktober speelde ’t Stokpaardje zijn eerste wedstrijd in de LiSB-competitie klasse 2A tegen HSDV uit Helden. Deze club bleek voor ons een maatje te groot. Alleen Wim Berden won zijn partij, terwijl Wil Lindelauf remise speelde. De overige partijen gingen verloren.

Voor de stand en uitslagen klik hier.

Ronde 2, 11 november 2018

EWS – ’t Stokpaardje 3½ – 2½

Op zondag 11 november speelde ’t Stokpaardje zijn tweede wedstrijd in de LiSB-competitie klasse 2A tegen EWS uit en in Weert. Helaas verloren we ook deze wedstrijd. Alleen Wim Berden en Wil Lindelauf wonnen hun partij. Frank van Hoogstraten speelde aan het eerste bord remise. De overige partijen gingen helaas verloren.

Ronde 3, 9 december 2018

Tegelen 2 – ’t Stokpaardje 4,5 – 1,5

Op zondag 9 december speelde ’t Stokpaardje zijn derde wedstrijd in de LiSB-competitie klasse 2A tegen Tegelen 2 uit.  Tegelen 2 was op papier het sterkste team, en helaas bleek dit in de praktijk ook zo te zijn. Alleen Peter Simonis, Ton Cremers en Wim Berden konden remise houden. Frank van Hoogstraten, Ton Smeets en Wil Lindelauf gingen roemloos ten onder.

Ronde 4, 17 februari 2019

’t Stokpaardje – Voerendaal 3 2 – 4

Op zondag 17 februari speelde ’t Stokpaardje zijn vierde wedstrijd in de LiSB-competitie klasse 2A tegen Voerendaal 3 thuis. Voerendaal 3 was op papier het sterkste team, en helaas bleek dit in de praktijk ook zo te zijn.

Ton Cremers gaf reeds in een vroeg stadium op vanwege dame-verlies. Een half uur later  volgde Wil Lindelauf, vanwege een catastrofale fout in de opening. Ton Smeets stond op dat moment verloren (loper achter) maar won zijn partij verrassend door een domme fout (torenverlies) van zijn tegenstander. Door een fraaie winst van Peter Simonis was de stand rond 15.00 uur nog 2-2. Helaas gingen Frank van Hoogstraten en Wim Berden (laatstgenoemde tegen Johanna Sturm, een Duitse dame die haar naam eer aan deed) in een laat stadium toch door de knieën. Eindstand: 2-4.

Tegelen 2 en Voerendaal 3 maken beiden nog kans op het kampioenschap. (Voerendaal 3 heeft 1 bordpunt minder). Geen wonder: beide teams hebben een gemiddelde team-rating die ongeveer 150 punten hoger ligt dan de teams op de 3e, 4e en 5e plek.

De volgende ronde wordt uit gespeeld op 24 maart, tegen Venlo Schaakvelden. Zeer waarschijnlijk zijn we tegen dat team wél opgewassen. Onze gemiddelde rating is immers circa 1.500 tegen 1.250 van Venlo Schaakvelden.

Ronde 5, 24 maart 2019

Venlo/Schaakvelden – ’t Stokpaardje ½  – 5½