8e Wim Berden Rapidtoernooi

Op zondag 15 december werd het achtste Wim Berden Rapidtoernooi gespeeld. In totaal namen 20 schakers deel aan dit toernooi, waarvan 10 niet-stokpaardje leden. Er werd gespeeld in 5 groepen van ieder 4 schakers, met bescheiden geldprijzen als inzet. De eerste groep spelers, die met de hoogste rating, waren 3 “externen”: Saul de Jongh, Arthur Hendrickx, Jan Broekhuis aangevuld met de naamgever van dit toernooi Wim Berden.

We kijken terug op een zeer geslaagd en gezellig toernooi. Bij alle groepen bleef het tot het allerlaatste moment spannend. De groepen 2, 3 en 5 werden gewonnen door leden van ’t Stokpaardje. Vorig jaar lukte dat slechts in groep 2. Groep 1 werd – evenals vorig jaar – weer gewonnen door Saul de Jongh. Wim Berden presteerde boven verwachting en werd knap tweede.

Hieronder de uitslagen van de 5 groepen:

Groep 1: Saul de Jongh 2½; Wim Berden 1½; Arthur Hendrickx 1;Jan Broekhuis 1

Groep 2:Gerrit de Wit 2; Luc Sol 2; Ton Montforts 1; Arie Schakel 1

Groep 3: Frank van Hoogstraten 2½; Jo Schreinemachers 1½; Peter Simonis 1½; Thieu van Pol ½

Groep 4: Twan Gootzen 2; Bert Gerards 2; Ton Cremers 1½; Dré Reijnen ½

Groep 5: Wil Lindelauf 2½; Ton Smeets 2; Mike Damen 1; Johan Meurs ½

Voor de gedetailleerde uitslagen klik hier

Voor de foto’s klik hier